Barakaldoko KIUBak Kontsumitzailearen Eguna ospatuko du, pertsona ahulenen arretarekin duen konpromisoa berretsiz

Aurrez aurreko arreta, bereziki adinekoentzat, bulegoaren funtsezko jarduera izaten jarraitzen du, nahiz eta 2021ean erreklamazioen % 56 elektronikoki egin ziren.

Barakaldon, 2022ko martxoaren 15ean

“Egiaztatu dugu biztanleriaren ehuneko handi bat dena online egiteko prest dagoela, baina oraindik badago aurrez aurreko arreta behar duen kolektibo bat, eta betiko berme berberekin ematen jarraituko dugu”, ziurtatu du David Solla Sustapen Ekonomikoko zinegotziak.

Barakaldoko Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegoak (KIUB) martxoaren 15ean, Kontsumitzailearen Eskubideen Munduko Egunean, ospatuko du, herriko pertsona ahulen eta adinekoen arretarekiko konpromisoa indartuz, horiek baitira eredu presentzialaren erabiltzaile nagusiak. Urrutiko arreta (telefonoa eta web orria) bere jarduera guztien % 70 den arren, KIUBek bere bulegoetan aurrez aurreko arretaren aldeko apustua egiten jarraituko du, pertsona guztien eskubideak bermatzeko funtsezko tresna den aldetik.

David Solla Sustapen Ekonomikoko zinegotziak gogorarazi duenez, “pandemiak arreta-kanal berriak, telefonikoak eta online, irekitzera eraman bagaitu ere, arreta presentziala ematen jarraitu da denbora honetan guztian, batez ere adineko pertsonei eta kolektibo ahulenei arreta emateko. Gure asmoa da zerbitzu hau betiko berme berberekin eskaintzen jarraitzea”.

Pandemia baino lehen, erreklamazioak aurrez aurre egin behar ziren nahitaez, baina osasun-krisiak bide telematikoak indartzera behartu zuen KIUB, bere zerbitzuak pertsonen beharretara eta eskaeretara egokitzea errazteko. Horrela, iaz online erreklamazioen zerbitzua jarri zen martxan, eta 2021ean erregistratutako 624 erreklamazioetatik, % 56 jada online izapidetu ziren. 

Ildo horretan, Inguraldek adierazi du KIUBaren ezaugarri izan den etengabeko egokitze-prozesuaren azken urratsa baino ez dela izan, 2000. urtean ireki zenetik. “22 urte hauetan pertsonen beharretara egokitu gara, modernitatearen eta e-administrazioaren aldeko apustua eginez. Hasteko, web-orria, buletin elektronikoa, online kontsultak jasotzea eta, azkenik, erreklamazioen izapidetze elektronikoa”, adierazi du David Sollak.

Hala ere, neurri horiek beti hartu izan dira, arreta eta informazioa irisgarriagoa izatea behar duten kolektiboak daudela aitortuta, eta, horregatik, beti egon da irekita aurrez aurreko arretaren atea. "Aurten egiaztatu dugu biztanleriaren ehuneko handi bat online izapide asko egiteko prest dagoela, baina ez dugu inor atzean utziko", azpimarratu du Sollak.

Era berean, Sollak nabarmendu du herritar guztiei arreta emateko egindako ahalegina, bai aurrez aurre, bai urrutitik, etengabeko aldaketen garaian. KIUBaren jardueren bilakaerari buruzko datuen arabera, osasun-krisia iritsi aurretik, arreta presentzialeko kontsultak guztizkoaren % 90 ziren, eta online arretakoak, berriz, % 10. Hala ere, pandemiak iraun duen bitartean, aurrez aurreko arretak % 31ko batez bestekoa izan du, eta online kontsulten kopuruak gora egin du, % 70era iritsi arte.

Martxoaren 15a, Kontsumitzailearen Nazioarteko Eguna, 1962an ospatu zen, John F. Kennedy presidente estatubatuarrak lehen aldiz AEBetako Kongresuan "kontsumitzaile" kontzeptuaz hitz egin zuenean («Kontsumitzaile» terminoak guztiok hartzen gaitu barnean). 1983an, Kontsumitzaileen Nazioarteko Elkarteak martxoaren 15a aukeratu zuen Nazio Batuen Erakundearen nazioarteko egunen egutegi ofizialean sartu nahi duen Munduko Eguna ospatzeko. 

SUBIR