Barakaldoko KIUBk 1.700 kontsulta baino gehiago artatu zituen eta 650 erreklamazio izapidetu zituen 2020an

Inguraldek baliabide telematikoak indartu zituen iaz, osasun-krisiaren garaian Bulegoaren zerbitzuetarako sarbidea errazteko, eta erreklamazioak elektronikoki izapidetzeko zerbitzua jarri zuen martxan.

Kontsulta eta salaketen herena web-orriaren bidez egin ziren, eta aurrez aurreko arreta-zerbitzuan, berriz, aldez aurreko hitzorduaren sistema arrakastaz ezarri zen.

Barakaldo, 2021eko otsailaren 24a

Barakaldoko Kontsumitzaileen Informaziorako Udal Bulegoak (KIUB) 1.709 kontsulta erregistratu zituen eta 649 erreklamazio-espediente bideratu zituen 2020an, Inguralderen aurreko ekitaldiko jardueren txostenean jasotakoaren arabera. Bide telematikoak komunikazio-kanal gisa bultzatzea ere nabarmentzen da txostenean.

"KIUBren lana funtsezkoa da kontsumitzaileen eskubideak bermatzeko -gu guztiok gara-, eta are gehiago, bizi dugun ziurgabetasun egoera honetan", adierazi du David Solla Ekonomia Sustapeneko zinegotziak. "Hasieratik jakin genuen egoera honetara egokitu behar genuela, teknologia berrietan oinarrituta, eta uste dut datuek arrazoia eman digutela".

Txostenaren arabera, jasotako 1.709 kontsultetatik, 501 webgunearen bidez egin ziren, hau da, kontsulta guztien% 30. Ia guztiak, halaber, egin ziren egunean bertan konpondu ziren.

Erreklamazioei dagokienez, KIUBek 649 espediente sortu zituen, eta horietatik 214 modu digitalean kudeatu ziren. Nabarmentzekoa da aurten arte ez zegoela erreklamazioak online egiteko aukerarik (kontsultak baino ezin ziren egin), baina pandemiak sortutako egoerak bizkortu egin zuen zerbitzu hori martxan jartzea.

Kontsumoaren arloko alertei dagokienez, KIUBek arreta indartu zuen une jakin batzuetan, hala nola udalerrian hortz-klinika bat ixteak eragindakoa, eta 109 kontsulta eta 48 erreklamazio-espediente sortu zituen. Era berean, 7 bitartekaritza-espediente egin ziren Barakaldon, Euskadiko Kontsumoko Arbitraje Batzordeak helarazitakoak.

Azkenik, KIUBren barruan dago "kontsumo Eskola" ekimena ere, Barakaldoko Udaleko Hezkuntza Arloarekin elkarlanean antolatua eta Bigarren Hezkuntzako ikasleei zuzendua. Guztira, "Piercing", "Markismo" edo familia-ekonomiari buruzko 25 tailer egin ziren 6 ikastetxetan, eta 513 ikaslek parte hartu zuten. Jarduera honen helburua kontsumo arduratsua sustatzea da, gazteenetatik abiatuta.

"Pandemiak eszenatoki ezezaguna eta kontsumitzeko moduan aldaketa asko eragin ditu, digitalaren presentzia handiagoarekin", ziurtatu du Sollak. “Baina ez da aldatu kontsumitzaile gisa ditugun interesak babestuko dituen tresna bat izateko beharra, eta horretarako, egoerari egokitutako eta errendimendu osoko KIUB bat izango dugu beti Barakaldon".

 

 

SUBIR